dr n. społ. Kamil Jaros
Logopeda Warszawa, Ursus
Nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z niej korzystać (Cyceron)
Logopeda, pedagog, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta zaburzeń głosu, muzyk.
Ukończył Szkołę Doktorską Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. Absolwent Logopedii w Wyższej Szkole Nauk Społecznych Pedagogium w Warszawie, Pedagogiki na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej oraz Wokalistyki Estradowej w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. F. Chopina w Warszawie. Certyfikowany terapeuta jąkania i innych zaburzeń płynności mowy. Terapeuta metody miofunkcjonalnej MFT. Doświadczenie zdobywał m.in. podczas stażu z zakresu logopedii klinicznej i foniatrii na oddziale Audiologii i Foniatrii Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, a także jako wizytujący naukowiec i członek międzynarodowego zespołu badawczego Analysis of Voice and Hearing (AVAH) Laboratory (Michigan State Univeristy, USA).
Poza prowadzeniem terapii w gabinecie współpracuje z teatrami jako korepetytor aktorów i aktorek. Laureat Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. Autor publikacji naukowych oraz prelegent wielu konferencji krajowych i międzynarodowych o tematyce logopedycznej i pedagogicznej. Wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej; prowadzi badania naukowe dotyczące normy i patologii głosu oraz wymowy i tremy. W wolnym czasie lubi podróżować, czytać książki fantasy i spacerować ze swoimi psami.
Najważniejsze publikacje:
> Jaros, K. (2024). Voice handicap and public speaking anxiety in self-assessment among children with and without vocal fold nodules. Journal of Voice. https://doi.org/10.1016/j.jvoice.2024.05.002
> Jaros, K. (2024, wrzesień). Diagnoza i terapia zaburzeń głosu u dzieci. Strefa Logopedy, (66).
> Jaros, K. (2024). Czy tremy można doświadczać w szkole? Odłącz się – Połącz się, 1(2), 22–23.
> Jaros, K., & Gajda, A. (2024). Stage Fright Scale–Children & Youth: Development and Validation of a New Questionnaire. Journal of Psychoeducational Assessment, 42(3), 308–323. https://doi.org/10.1177/07342829231219785
> Jaros, K. (2022). Zaburzenia głosu a trema przed występem. Skala Samopoczucia Dzieci i Młodzieży Przed Występem – walidacja narzędzia badawczego. Logopaedica Lodziensia, (6), 83–95. https://doi.org/10.18778/2544-7238.06.06
> Jaros, K. (2022). Ryzyko i konsekwencje zaburzeń głosu występujących po chorobie COVID-19 oraz ich wpływ na pracę nauczyciela. W: K. Białożyt-Wielonek (red.), Wybrane aspekty funkcjonowania rynku pracy w czasie pandemii COVID-19. Inspiracje dla pedagogiki (s. 51–66). Wyd. Scriptum.
Adresy

Edukacja
Dowiedz się więcej na mój temat.
Doktor w dziedzinie nauk społecznych; absolwent Szkoły Doktorskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Obronił rozprawę nt. „Efektywność metody NOVA-Vox w rozwoju emisji głosu oraz obniżaniu tremy u dzieci w wieku 8–11 lat”.
-
2023 - Szkoła Doktorska Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej
Nauki społeczne
-
2023 - Michigan State University
Department of Communicative Sciences and Disorders (staż naukowy)
-
2019 - Wyższa Szkoła Nauk Społecznych Pedagogium
Logopedia
-
2017 - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej
Pedagogika (edukacja wczesnoszkolna)
Lista ukończonych szkół wyższych
Lista odbytych szkoleń
Odbyte szkolenia, kursy, warsztaty | Rok |
---|---|
12th European Congress of Speech and Language Therapy (Belgia) Prowadzący - European Speech and Language Association (ESLA) |
2024 |
Techniki osteopatyczne u pacjentów z zaburzeniami (mio)funkcjonalnymi kompleksu orofacjalnego Prowadzący - mgr Paulina Brdak D.O. |
2024 |
School-Age Stuttering Therapy: A Practical Approach Prowadzący - J. Scott Yaruss, PhD, CCC-SLP, BCS-F, F-ASHA |
2023 |
1st International & 18th National Speech-Language Pathology Conference "Challenges in Speech-Language Pathology - processes of diagnosis and therapy" Prowadzący - APS/UW/TKJ |
2023 |
Skuteczne metody rehabilitacji głosu, jakich nie znacie. Przegląd technik. Prowadzący - Jaga Voice |
2023 |
Voice, AI, Data Collection, Analysis and Interpretation Prowadzący - Stacy L. Holyfield, M.S., CCC-SLP; Dr. Maryam Naghibolhosseini; Cyril Varghese, M.D., M.S.; Dr. Stephanie R.C. Zacharias, CCC-SLP (Mayo Clinic, Arizona, USA) |
2023 |
Studying Mechanisms of Singer’s Dystonia using High-Speed Videoendoscopy Prowadzący - Dr. Maryam Naghibolhosseini (College of Communication Arts and Sciences MSU, USA) |
2023 |
15th International Conference on Advances in Quantitative Laryngology (AQL), Voice & Speech Research Prowadzący - Mayo Clinic (Arizona, USA) |
2023 |
Singing: Contemporary Commercial Music (Master Class) Prowadzący - prof. Anne-Marie Speed |
2022 |
Periodization Stategies. Professional Vocal Performance Prowadzący - Dr. Ilter Denizoglu |
2022 |
10th International Congress of Voice Teachers - ICVT 2022 Prowadzący - Universität für Musik und darstellende Kunst Wien |
2022 |
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji Prowadzący - dr hab. Zdzisława Orłowska-Popek, prof. UP |
2022 |
Głos i mowa – zagadnienia metodyczne Prowadzący - Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego |
2022 |
Terapia Miofunkcjonalna MFT sTArs wg A. Kittel Prowadzący - mgr Barbara Paradowska |
2022 |
Staż naukowy w zakresie logopedii klinicznej i foniatrii - Instytut Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka (oddział Audiologii i Foniatrii) Prowadzący - dr hab. n. med. Ewelina Sielska-Badurek |
2022 |
ANKYLOGLOSJA Skrócone wędzidełka jamy ustnej: diagnoza i terapia Prowadzący - dr n. o zdr. Mira Rządzka |
2022 |
Metoda Lax Vox w terapii głosu (Doctor Vox Technique Therapy) Prowadzący - dr Sonia Lachowolska |
2021 |
Warsztat II stopnia: Terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną Prowadzący - dr Mieczysław Chęciek, mgr Edwin Bażański |
2021 |
Międzynarodowa Konferencja: Education & the Challenges of the Multicultural World - an interdisciplinary perspective Prowadzący - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej |
2021 |
Warsztat I stopnia: Terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną Prowadzący - dr Mieczysław Chęciek, mgr Edwin Bażański |
2021 |
IX Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Człowiek w środowisku” pt. Kryzys – Twórczość – Zdrowienie Prowadzący - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej |
2021 |
I Konferencja Naukowo-Szkoleniowa "Zaburzenia ze spektrum autyzmu - w teorii i w praktyce" Prowadzący - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej |
2021 |
Diagnoza i terapia rynolalii Prowadzący - mgr Aleksandra Rosińska |
2021 |
Przystępnie o głosie i połykaniu cz. I (dysfonie czynnościowe, guzki głosowe, skrócone wędzidełko) Prowadzący - dr hab. n. med. Ewelina Sielska-Badurek, dr Agnieszka Borowiec |
2021 |
Opóźniony rozwój mowy w praktyce logopedy Prowadzący - mgr Anna Wójcik |
2021 |
XVII Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna „Dylematy teoretyczne i praktyczne w logopedii” Prowadzący - Uniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Towarzystwo Kultury Języka |
2021 |
Praktyczny warsztat terapeuty jąkania Prowadzący - mgr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska |
2020 |
Komunikacja i mowa u osób z autyzmem Prowadzący - mgr Ewelina Ciarka |
2019 |
Kształcenie piosenkarzy Prowadzący - mgr Adam Sztaba |
2012 |