dr n. społ. Kamil Jaros
Logopeda
Warszawa, Ursus

dr n. społ. Kamil Jaros

Logopeda Warszawa, Ursus

Nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z niej korzystać (Cyceron)

Logopeda, pedagog, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta zaburzeń głosu, muzyk.

Ukończył Szkołę Doktorską Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. Absolwent Logopedii w Wyższej Szkole Nauk Społecznych Pedagogium w Warszawie, Pedagogiki na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej oraz Wokalistyki Estradowej w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. F. Chopina w Warszawie. Certyfikowany terapeuta jąkania i innych zaburzeń płynności mowy. Terapeuta metody miofunkcjonalnej MFT. Doświadczenie zdobywał m.in. podczas stażu z zakresu logopedii klinicznej i foniatrii na oddziale Audiologii i Foniatrii Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, a także jako wizytujący naukowiec i członek międzynarodowego zespołu badawczego Analysis of Voice and Hearing (AVAH) Laboratory (Michigan State Univeristy, USA).

Poza prowadzeniem terapii w gabinecie współpracuje z teatrami jako korepetytor aktorów i aktorek. Laureat Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. Autor publikacji naukowych oraz prelegent wielu konferencji krajowych i międzynarodowych o tematyce logopedycznej i pedagogicznej. Wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej; prowadzi badania naukowe dotyczące normy i patologii głosu oraz wymowy i tremy. W wolnym czasie lubi podróżować, czytać książki fantasy i spacerować ze swoimi psami.

Najważniejsze publikacje:

> Jaros, K. (2024). Voice handicap and public speaking anxiety in self-assessment among children with and without vocal fold nodules. Journal of Voice. https://doi.org/10.1016/j.jvoice.2024.05.002

> Jaros, K. (2024, wrzesień). Diagnoza i terapia zaburzeń głosu u dzieci. Strefa Logopedy, (66).

> Jaros, K. (2024). Czy tremy można doświadczać w szkole? Odłącz się – Połącz się, 1(2), 22–23.

> Jaros, K., & Gajda, A. (2024). Stage Fright Scale–Children & Youth: Development and Validation of a New Questionnaire. Journal of Psychoeducational Assessment, 42(3), 308–323. https://doi.org/10.1177/07342829231219785

> Jaros, K. (2022). Zaburzenia głosu a trema przed występem. Skala Samopoczucia Dzieci i Młodzieży Przed Występem – walidacja narzędzia badawczego. Logopaedica Lodziensia, (6), 83–95. https://doi.org/10.18778/2544-7238.06.06

> Jaros, K. (2022). Ryzyko i konsekwencje zaburzeń głosu występujących po chorobie COVID-19 oraz ich wpływ na pracę nauczyciela. W: K. Białożyt-Wielonek (red.), Wybrane aspekty funkcjonowania rynku pracy w czasie pandemii COVID-19. Inspiracje dla pedagogiki (s. 51–66). Wyd. Scriptum.


Adresy
U Logopedów - Gabinet Wspierania Mowy i Głosu
Siłaczki 3/9 | 206
02-495 Warszawa | Ursus
Polska, Mazowieckie
+48516478087
Logopeda.pl

Edukacja

Dowiedz się więcej na mój temat.

Doktor w dziedzinie nauk społecznych; absolwent Szkoły Doktorskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Obronił rozprawę nt. „Efektywność metody NOVA-Vox w rozwoju emisji głosu oraz obniżaniu tremy u dzieci w wieku 8–11 lat”.

      Lista ukończonych szkół wyższych
    • 2023 - Szkoła Doktorska Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej

      Nauki społeczne

    • 2023 - Michigan State University

      Department of Communicative Sciences and Disorders (staż naukowy)

    • 2019 - Wyższa Szkoła Nauk Społecznych Pedagogium

      Logopedia

    • 2017 - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej

      Pedagogika (edukacja wczesnoszkolna)

    Lista odbytych szkoleń
    Odbyte szkolenia, kursy, warsztaty Rok
    12th European Congress of Speech and Language Therapy (Belgia)
    Prowadzący - European Speech and Language Association (ESLA)
    2024
    Techniki osteopatyczne u pacjentów z zaburzeniami (mio)funkcjonalnymi kompleksu orofacjalnego
    Prowadzący - mgr Paulina Brdak D.O.
    2024
    School-Age Stuttering Therapy: A Practical Approach
    Prowadzący - J. Scott Yaruss, PhD, CCC-SLP, BCS-F, F-ASHA
    2023
    1st International & 18th National Speech-Language Pathology Conference "Challenges in Speech-Language Pathology - processes of diagnosis and therapy"
    Prowadzący - APS/UW/TKJ
    2023
    Skuteczne metody rehabilitacji głosu, jakich nie znacie. Przegląd technik.
    Prowadzący - Jaga Voice
    2023
    Voice, AI, Data Collection, Analysis and Interpretation
    Prowadzący - Stacy L. Holyfield, M.S., CCC-SLP; Dr. Maryam Naghibolhosseini; Cyril Varghese, M.D., M.S.; Dr. Stephanie R.C. Zacharias, CCC-SLP (Mayo Clinic, Arizona, USA)
    2023
    Studying Mechanisms of Singer’s Dystonia using High-Speed Videoendoscopy
    Prowadzący - Dr. Maryam Naghibolhosseini (College of Communication Arts and Sciences MSU, USA)
    2023
    15th International Conference on Advances in Quantitative Laryngology (AQL), Voice & Speech Research
    Prowadzący - Mayo Clinic (Arizona, USA)
    2023
    Singing: Contemporary Commercial Music (Master Class)
    Prowadzący - prof. Anne-Marie Speed
    2022
    Periodization Stategies. Professional Vocal Performance
    Prowadzący - Dr. Ilter Denizoglu
    2022
    10th International Congress of Voice Teachers - ICVT 2022
    Prowadzący - Universität für Musik und darstellende Kunst Wien
    2022
    Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
    Prowadzący - dr hab. Zdzisława Orłowska-Popek, prof. UP
    2022
    Głos i mowa – zagadnienia metodyczne
    Prowadzący - Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego
    2022
    Terapia Miofunkcjonalna MFT sTArs wg A. Kittel
    Prowadzący - mgr Barbara Paradowska
    2022
    Staż naukowy w zakresie logopedii klinicznej i foniatrii - Instytut Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka (oddział Audiologii i Foniatrii)
    Prowadzący - dr hab. n. med. Ewelina Sielska-Badurek
    2022
    ANKYLOGLOSJA Skrócone wędzidełka jamy ustnej: diagnoza i terapia
    Prowadzący - dr n. o zdr. Mira Rządzka
    2022
    Metoda Lax Vox w terapii głosu (Doctor Vox Technique Therapy)
    Prowadzący - dr Sonia Lachowolska
    2021
    Warsztat II stopnia: Terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną
    Prowadzący - dr Mieczysław Chęciek, mgr Edwin Bażański
    2021
    Międzynarodowa Konferencja: Education & the Challenges of the Multicultural World - an interdisciplinary perspective
    Prowadzący - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej
    2021
    Warsztat I stopnia: Terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną
    Prowadzący - dr Mieczysław Chęciek, mgr Edwin Bażański
    2021
    IX Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Człowiek w środowisku” pt. Kryzys – Twórczość – Zdrowienie
    Prowadzący - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej
    2021
    I Konferencja Naukowo-Szkoleniowa "Zaburzenia ze spektrum autyzmu - w teorii i w praktyce"
    Prowadzący - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej
    2021
    Diagnoza i terapia rynolalii
    Prowadzący - mgr Aleksandra Rosińska
    2021
    Przystępnie o głosie i połykaniu cz. I (dysfonie czynnościowe, guzki głosowe, skrócone wędzidełko)
    Prowadzący - dr hab. n. med. Ewelina Sielska-Badurek, dr Agnieszka Borowiec
    2021
    Opóźniony rozwój mowy w praktyce logopedy
    Prowadzący - mgr Anna Wójcik
    2021
    XVII Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna „Dylematy teoretyczne i praktyczne w logopedii”
    Prowadzący - Uniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Towarzystwo Kultury Języka
    2021
    Praktyczny warsztat terapeuty jąkania
    Prowadzący - mgr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska
    2020
    Komunikacja i mowa u osób z autyzmem
    Prowadzący - mgr Ewelina Ciarka
    2019
    Kształcenie piosenkarzy
    Prowadzący - mgr Adam Sztaba
    2012